fbpx

Proste sposoby na pozyskanie rezerwacji.

Jeśli kontaktuje się z Tobą potencjalny gość, jesteś już o krok od pozyskania rezerwacji. Nie warto jednak w tym momencie osiadać na laurach. Często osoba poszukująca noclegu wysyłając wiadomość, bądź kontaktując się telefonicznie, bada teren i na podstawie uzyskanych informacji podejmuje decyzję. Wyróżnij się gościnnością i zamień każde zapytanie w rezerwację! Poznaj proste sposoby na pozyskanie rezerwacji!

Rozmowa przez telefon

  1. Oczywiście, im szybciej odbierzesz telefon, tym lepiej. Nie lekceważ dzwoniących, którzy już są zainteresowani Twoją ofertą. Często wykonują po kilka telefonów do różnych obiektów i nie odbierając działasz na korzyść konkurencji. Jeśli nie możesz odebrać wyślij sms z informacją, że się odezwiesz – oddzwaniaj w pierwszej wolnej chwili.
  2. Uśmiechaj się! To zasada stara jak świat i o dziwo, bardzo skuteczna. To naprawdę słychać w rozmowie przez telefon i jest bardzo pozytywnie odbierane. Każdy woli odwiedzać miejsca, w których już przy pierwszym kontakcie czuje się mile widziany.
  3. Postaraj się szybko odpowiadać na pytania osoby rezerwującej. Warto podczas rozmowy mieć dostęp do aktualnego kalendarza obłożenia i coś do pisania, aby zanotować wszelkie szczegóły rezerwacji.
  4. Pamiętaj, że dzwoniący może nie znać wszystkich udogodnień, jakie oferujesz w swoim obiekcie. Informując o dostępności miejsca noclegowego, poinformuj przy okazji o tym, że serwujesz śniadania lub wspomnij o wyposażeniu pokoju. Przedstaw wachlarz możliwości, z których gość może nie zdawać sobie sprawy. Ludzie zwracają uwagę na szczegóły i nawet informacja o tym, że posiadasz pokoje z balkonem może być kluczowa przy podejmowaniu decyzji.

Odpisywanie na zapytania

  1. Miej na uwadze, że zazwyczaj goście wysyłają zapytania o wolne miejsca do kilku obiektów, aby mieć kilka opcji do wyboru. Tak jak w przypadku odbierania telefonu, musisz reagować szybko. Bądź jednym z pierwszych, który wyśle odpowiedź, a znacznie zwiększysz szansę na pozyskanie rezerwacji.
  2. Aby przyspieszyć ten proces, bądź dobrze przygotowany. Napisz wcześniej szablon odpowiedzi i modyfikuj go w zależności od potrzeby. Warto taki szablon dodać w panelu profilu obiektu na noclegowo.pl Traktuj każde zapytanie indywidualnie, bo automatycznie wysyłana bezosobowa wiadomość nie zrobi na nikim wrażenia. Jeśli znasz imię nadawcy, spokojnie możesz go użyć w powitaniu np. „Dzień dobry Pani Sylwio!”. Zmniejszysz w ten sposób dystans i od razu pokażesz się z dobrej strony.
  3. Odpowiedz na wszystkie pytania zawarte w wiadomości. Nawet te najbardziej oczywiste dla Ciebie kwestie, mogą budzić wątpliwości u kogoś, kto nigdy nie był w Twoim obiekcie. Nie wiesz, czy nie zdecydował się na wysłanie zapytania bazując tylko na galerii zdjęć. Bądź więc szczegółowy i postaraj się zaspokoić ciekawość pytającego. Cierpliwość naprawdę popłaca!

Bardzo ważne: odbierając telefon lub odpisując na zapytanie, trzymaj się ceny, jaką podałeś w prezentacji. Goście są na to bardzo wyczuleni i często rezygnują z rezerwacji, jeśli cena za dobę znacząco odbiega od rzeczywistości. W końcu jest to jeden z najważniejszych kryteriów wyboru noclegu. Aktualizuj swoją prezentację na bieżąco, aby uniknąć nieporozumień.

Sposoby na pozyskanie nowych rezerwacji jest naprawdę wiele, ale to od Ciebie zależy czy zapytanie zostanie sfinalizowane. Wykaż się gościnnością już podczas pierwszego kontaktu, a zobaczysz, że zostaniesz zapamiętany i łatwiej zapełnisz wolne miejsca w obiekcie. Jeśli Twój kalendarz zacznie się zapełniać, postaraj się, aby goście do Ciebie wracali, a pomóc mogą w tym 3 kroki do pozyskania stałych gości

Zobacz też

Popularne