Jeśli kontaktuje się z Tobą potencjalny gość, jesteś już o krok od pozyskania rezerwacji. Nie warto jednak w tym momencie osiadać na laurach. Często osoba poszukująca noclegu wysyłając wiadomość, bądź kontaktując się telefonicznie, bada teren i na podstawie uzyskanych informacji podejmuje decyzję. Wyróżnij się gościnnością i zamień każde zapytanie w rezerwację!
Rozmowa przez telefon
- Oczywiście, im szybciej odbierzesz telefon, tym lepiej. Nie lekceważ dzwoniących, którzy już są zainteresowani Twoją ofertą. Często wykonują po kilka telefonów do różnych obiektów i nie odbierając działasz na korzyść konkurencji. Jeśli nie możesz odebrać wyślij sms z informacją, że się odezwiesz – oddzwaniaj w pierwszej wolnej chwili.
- Uśmiechaj się! To zasada stara jak świat i o dziwo, bardzo skuteczna. To naprawdę słychać w rozmowie przez telefon i jest bardzo pozytywnie odbierane. Każdy woli odwiedzać miejsca, w których już przy pierwszym kontakcie czuje się mile widziany.
- Postaraj się szybko odpowiadać na pytania osoby rezerwującej. Warto podczas rozmowy mieć dostęp do aktualnego kalendarza obłożenia i coś do pisania, aby zanotować wszelkie szczegóły rezerwacji.
- Pamiętaj, że dzwoniący może nie znać wszystkich udogodnień, jakie oferujesz w swoim obiekcie. Informując o dostępności miejsca noclegowego, poinformuj przy okazji o tym, że serwujesz śniadania lub wspomnij o wyposażeniu pokoju. Przedstaw wachlarz możliwości, z których gość może nie zdawać sobie sprawy. Ludzie zwracają uwagę na szczegóły i nawet informacja o tym, że posiadasz pokoje z balkonem może być kluczowa przy podejmowaniu decyzji.
Odpisywanie na zapytania
- Miej na uwadze, że zazwyczaj goście wysyłają zapytania o wolne miejsca do kilku obiektów, aby mieć kilka opcji do wyboru. Tak jak w przypadku odbierania telefonu, musisz reagować szybko. Bądź jednym z pierwszych, który wyśle odpowiedź, a znacznie zwiększysz szansę na pozyskanie rezerwacji.
- Aby przyspieszyć ten proces, bądź dobrze przygotowany. Napisz wcześniej szablon odpowiedzi i modyfikuj go w zależności od potrzeby. Traktuj każde zapytanie indywidualnie, bo automatycznie wysyłana bezosobowa wiadomość nie zrobi na nikim wrażenia. Jeśli znasz imię nadawcy, spokojnie możesz go użyć w powitaniu np. „Dzień dobry Pani Sylwio!”. Zmniejszysz w ten sposób dystans i od razu pokażesz się z dobrej strony.
- Odpowiedz na wszystkie pytania zawarte w wiadomości. Nawet te najbardziej oczywiste dla Ciebie kwestie, mogą budzić wątpliwości u kogoś, kto nigdy nie był w Twoim obiekcie. Nie wiesz, czy nie zdecydował się na wysłanie zapytania bazując tylko na galerii zdjęć. Bądź więc szczegółowy i postaraj się zaspokoić ciekawość pytającego. Cierpliwość naprawdę popłaca!
Bardzo ważne: odbierając telefon lub odpisując na zapytanie, trzymaj się ceny, jaką podałeś w prezentacji. Goście są na to bardzo wyczuleni i często rezygnują z rezerwacji, jeśli cena za dobę znacząco odbiega od rzeczywistości. W końcu jest to jeden z najważniejszych kryteriów wyboru noclegu. Aktualizuj swoją prezentację na bieżąco, aby uniknąć nieporozumień.
Wykaż się gościnnością już podczas pierwszego kontaktu, a zobaczysz, że zostaniesz zapamiętany i łatwiej zapełnisz wolne miejsca w obiekcie.