Zniszczenia w obiekcie na wynajem krótkoterminowy – jak się przed tym ustrzec?

Wynajmując noclegi, często okazuje się, że nie wszystko wygląda tak pięknie, jak na początku zakładaliśmy. Nie wszyscy goście są wysatrczająco uprzejmi, nie każdy wystawia dobrą opinię, a w rzadkich przypadkach – obiekt może zostać zniszczony. Istnieją jednak pewne sposoby, aby zminimalizować zniszczenia w obiekcie.

Zapewne ważne jest dla Ciebie, aby zapewnić swoim gościom odpowiedni standard. Dbasz o czystość, starasz się, by każdy w Twoim obiekcie czuł się jak u siebie. Niestety, jedna wizyta może spowodować wiele szkód. Jak się przed tym uchronić?

Niewielkie szkody

Pamiętaj, że nie każde zniszczenie jest takie samo, a przyjmując gości, musisz się wykazać pewną wyrozumiałością, niezależnie od tego, jak bardzo będziesz dbać o swój obiekt.

Warto zwrócić tu szczególną uwagę na gości, którzy przyjeżdżają z dziećmi czy ze zwierzętami. Ktoś może przypadkiem wylać sok, zabrudzić chodnik czy porysować ścianę. Niekoniecznie takie zachowania wynikają ze złośliwości, ale przypadku lub nieuwagi.

Jak się ustrzec przed poważnymi zniszczeniami?

Spisz wyposażenie swojego mieszkania

Niezależnie czy dopiero zaczynasz wynajem czy działasz już długo – koniecznie zrób dokładną inwentaryzację, zanim przyjmiesz gości. Z pewnością taka lista nie zaszkodzi, a może Ci pomóc kontrolować sytuację. W razie nieprzyjemnej sytuacji, masz dowód na to, co było na wyposażeniu obiektu.

Nie zostawiaj cennych dla siebie rzeczy

Pamiętaj, by w obiekcie były tylko i wyłącznie takie przedmioty czy sprzęty, które nie mają dla Ciebie wartości sentymentalnej. Takie zniszczenia mogą być dla Ciebie szczególnie rozczarowujące. Zostaw je więc w bezpiecznym miejscu i miej pewność, że nie ulegną nawet przypadkowemu wypadkowi.

Sprawdzaj swoich przyszłych gości

Oczywiście, nie jesteśmy w stanie sprawdzić każdego przybywającego gościa, ale jeżeli tylko masz jakieś podejrzenia – warto to zrobić. Jak? Po pierwsze, zawsze pobieraj od gościa takie dane jak imię, nazwisko oraz telefon. Po drugie poszukaj na grupach dyskusyjnych tzw. czarnej listy, gdzie gospodarze z całej Polski gromadzą informacje o osobach, które podczas swojego pobytu delikatnie mówiąc nie zachowały się „odpowiednio”. Nie narażaj się na niepotrzebne niebezpieczeństwo i nie przyjmuj takich gości do swojego obiektu.

Pobieraj kaucję

Dobrym sposobem, by skutecznie zniechęcić gości do wyrządzania szkód w Twoim obiekcie (nawet jeśli po części mieli taki zamiar) jest po prostu zwrotna kaucja. Jeżeli goście przyjadą i nic się nie stanie – oddajesz kaucję w całości. W razie gdyby w obiekcie powstały zniszczenia, możesz potrącić część lub całą kaucję, w zależności od wartości zniszczenia. Pamiętaj jednak by nie być przy tym zbyt drobiazgowym. Należy się liczyć z niewielkimi szkodami przy prowadzeniu tego typu działalności. Nie narażaj się na negatywne opinie od gości, którzy nie mieli wobec Ciebie złych intencji.

Napisz regulamin oraz ustal zasady pobytu

To zdecydowanie jeden z najistotniejszych elementów, który nie dość, że pozwoli Ci się ustrzec, to także zabezpieczy Cię w razie dokonanych już szkód. Zawrzyj w nim wszystkie istotne informacje jak np. wysokość kaucji. O tym jak napisać regulamin obiektu szczegółowo pisaliśmy już wcześniej. Najważniejsze informacje powinny znaleźć się także w treści Twojej oferty. Określ np. czy akceptujesz zwierzęta lub czy palenie w obiekcie jest dozwolone.

Ubezpiecz swój obiekt od zniszczeń

Wielu ubezpieczycieli posiada ofertę polis dla nieruchomości przeznaczonych na wynajem. Ubezpieczenia te obejmują kradzieże, włamania czy akty wandalizmu, a więc poważne zniszczenia Twojego obiektu. Warto rozważyć zakup takiej polisy, by przy tego typu sytuacjach – mieć spokojną głowę.

Biznes wynajmu krótkoterminowego nie jest łatwy i zdajemy sobie sprawę, że niektóre sytuacje bywają naprawdę trudne. Jednak spokojnie! Goście zazwyczaj szanują czyjąś własność i dbają o miejsce pobytu. Przykre sytuacje należą do rzadkości, a jeśli nawet się zdarzą – są one najczęściej wynikiem przypadku.

4 Comments

  1. Niestety wbrew informacjom zawartym w artykule, firm, które miałyby w swojej ofercie ubezpieczenia obejmujące np akty wandalizmu nie ma za wiele na rynku. O ile w ogóle są takie. Aviva owszem, stworzyła taki produkt dla firmy innovaBnB jednakże on nie działa- jakby firma była firmą widmo. Nie ma z nią kontaktu, ani poprzez stronę, ani przez fb (pomimo odczytania wiadomości) ani telefonicznie. Jedyny kontakt zwrotny z uch strony to automat wysyłający maila z dokumentami. I tutaj kontakt się urywa. Nie da się z nimi niestety zawrzeć z nimi umowy…

    1. Zuzanna Maciejewska says:

      Dziękujemy za taką informację. Z pewnością przyda się osobom, czytającym artykuł. O tej firmie usłyszeliśmy od osób, które prowadzą najem krótkoterminowy 🙂

  2. Kolejny przydatny materiał. Dzięki niemu nie tylko poszerzyłam swoją wiedzę ale dowiedziałam się również o grupach na FB: Wynajem krótkoterminowy Michał Borychowski i Apartamenty na Doby – Bez Prowizji.
    Bardzo dziękuję i polecam. Justyna Barska-Rozenblat

    1. Zuzanna Maciejewska says:

      Bardzo się cieszymy, że dzięki naszym artykułom poszerzyła Pani swoją wiedzę! 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz też

Popularne