Doba hotelowa, czyli godzina zameldowania i wymeldowania gości

Godziny meldunku to kwestia, która powinna zostać jasno określona w ofercie każdego obiektu noclegowego. Doba hotelowa, czyli godzina przyjęcia oraz pożegnania są determinowane przez konieczność przygotowania obiektu do przyjęcia gości. Chodzi o wykonanie sprzątania pokoju czy apartamentu, a także wymianę pościeli, ręczników, uzupełnienie braków, np. mydła, papieru toaletowego, czy tabletek do zmywarki.

Doba hotelowa – ile trwa w Twoim obiekcie?

Doba hotelowa to czas, w którym goście mogą korzystać z noclegu oraz udogodnień dostępnych w obiekcie. Z czasem zameldowania mogą występować w obiektach dwa rodzaje problemów. Można tu wyróżnić zarówno oczekiwania gości co do możliwości wcześniejszego niż określony w warunkach meldowania, jak i późniejszego przyjazdu. Jeśli danego dnia nie masz żadnych wyjeżdżających gości i stosujesz takie odstępstwa od standardowych godzin meldunku, to możesz zgodzić się na przyjęcie gości wcześniej. Na pewno przez gości będzie to odbierane jako zaleta pobytu u Ciebie.

doba hotelowa w praktyce

Jeśli z kolei tego samego dnia wyjeżdżają inni gości to spełnienie oczekiwania kolejnych w zakresie wcześniejszego meldunku może być trudne albo nawet niewykonalne. Szczególnie, gdy wyjeżdżają goście z dłuższego pobytu. Wtedy musisz wprost poinformować gości, że takiej opcji nie będzie. Koniecznie w takim przypadku uprzejmie odmów. Poinformuj, że jest to związane z koniecznością przygotowania obiektu. Powinni oni zrozumieć, że chcesz im dostarczyć jak najwyższą jakość usługi noclegowej. Pamiętaj, że dbałość o relację z klientem jest niezbędna na każdym etapie obsługi rezerwacji.

doba hotelowa

Czasem jednak goście proszą o możliwość wcześniejszego meldunku, ponieważ chcieliby zostawić jedynie swoje bagaże albo zaparkować samochód. Warto zatem zapytać, jaka jest motywacja chęci wcześniejszego meldunku. Być może gościom wcale nie zależy na rzeczywistym wcześniejszym meldunku, a na innych kwestiach. Jeśli zapytasz o powody i spróbujesz pomóc gościom, odbiorą to jako dużą zaletę noclegu u Ciebie i na pewno docenią to wystawiając opinię po pobycie.

Goście do hotelu chcą przyjechać w nocy. Co wtedy?

Druga kwestia dotycząca czasu przyjazdu dotyczy zbyt późnych godzin rozpoczęcia noclegu. Zdarza się, że goście wyjeżdżają po pracy, czy po wykonaniu innych obowiązków. Wtedy na miejscu, w Twoim obiekcie, mogą być w godzinach wieczornych, czy praktycznie nocnych. Ustalając zasady meldunku zazwyczaj określasz, w jakich godzinach goście mogą się zameldować. Jeśli gość oczekuje meldunku poza wyznaczonymi godzinami to musisz go poinformować, jakie zasady u Ciebie obowiązują.

czas przyjazdu gości

Niektórzy gospodarze oferują opcje meldunku w późniejszych godzinach, ale związane jest to z dodatkową odpłatnością. Decydując się na wdrożenie takiego rozwiązania również u siebie, koniecznie zapisz to w regulaminie obiektu noclegowego lub w opłatach dodatkowych. Jeśli gość poprosi o możliwość meldunku poza standardowymi godzinami to wtedy będziesz mógł go poinformować o takiej możliwości, ale z informacją, że będzie potrzebna dopłata za taką usługę. Jeśli taką informację umieścisz wyraźnie w ofercie, gość nie powinien mieć zarzutów, że nie był poinformowany.

przedłużenie doby hotelowej

Przedłużenie doby hotelowej

Czasem ze strony gości pojawiają się również prośby o przedłużenie doby hotelowej. Tu też wiele zależy od ułożenia Twojego kalendarza i możliwości. Również często od tego w jakim momencie goście poinformują Cię o chęci opóźnienia obiektu. Jeśli będzie to miało miejsce w godzinach porannych dnia wymeldowania to zapewne może być to niemożliwe. Na przykład przez umówiony na daną stałą godzinę serwis sprzątający. Jednak jeśli goście wcześniej Ci to zgłoszą, a Ty rzeczywiście będziesz miał możliwość spełnić ich prośbę bez uszczerbku w pobycie kolejnych gości, to na pewno warto taką prośbę rozważyć. Jej spełnienie może być przysłowiową ostatnią „kropką nad i” udanego pobytu dla gości. Jeśli zatem masz opcję przedłużenia gościom pobytu, przystań na ich prośbę. Jasno jednak ustal czy takie przedłużenie będzie związane z dopłatą. Jednak jeśli będzie to jedna/dwie godziny – w ramach dobrej obsługi proponujemy, by takie wydłużenie odbyło się bezpłatnie.
Tutaj również warto zapytać gości o powody chęci przedłużenia pobytu. Być może jest to związane z chęcią pozostawienia samochodu na parkingu, czy też oczekiwania na pociąg/autobus powrotny.

Zobacz też