Radziliśmy już, jak zmierzyć się z opinią wystawioną przez niezadowolonego gościa (klik). Tym razem podpowiadamy, jak zachęcić wszystkich bywalców do opisania swoich wrażeń po pobycie. Opinie na Noclegowo mogą stać się doskonałym narzędziem do pozyskiwania nowych rezerwacji. Im jest ich więcej, tym obiekt zyskuje na wiarygodności. Większość osób planujących urlop, sprawdza przed wyjazdem opinie o danym miejscu. Jak więc skutecznie zachęcić swoich gości to wystawienia opinii?
Rozmawiaj z gośćmi
Najłatwiejszym sposobem jest po prostu rozmowa z gośćmi, którzy już u Ciebie nocują. Niektórzy obawiają się, że zagadywanie gości może zostać źle odebrane – nic bardziej mylnego! Jako gospodarz wręcz powinieneś dbać o ich bieżące potrzeby. Przy meldowaniu lub przyjmowaniu rezerwacji, warto dowiedzieć się, skąd do Ciebie trafili. W trakcie pobytu znajdź odpowiedni moment i zapytaj, czy wszystko w porządku albo czy czegoś im trzeba. Ludzie lubią czuć, że ktoś czuwa nad ich komfortem. Dodatkowo, możesz od razu zareagować, gdy gość jest z jakiegoś powodu niezadowolony. Daje to możliwość szybkiego naprawienia sytuacji. Unikniesz w ten sposób negatywnej opinii i przy okazji, będziesz mógł w dobrym stylu zachęcić do wystawienia pozytywnej. A przecież takich chcesz mieć jak najwięcej!
Coś na zachętę
Zdziwisz się, jak wielu gości lubi zabrać ze sobą pamiątkę z obiektu, w którym nocował. Nie musisz inwestować w kosztowne gadżety. Czasami wystarczy wizytówka z danymi Twojego obiektu i zachętą do pozostawienia opinii na stronie Noclegowo. Oryginalnym pomysłem jest dedykowana pocztówka z podziękowaniem za odwiedziny. Goście zapamiętują miły gest, a po powrocie chętniej się zalogują i napiszą kilka miłych słów. Pocztówki możesz zostawiać w pokoju jeszcze przed przyjazdem, natomiast wizytówki warto położyć w widocznym miejscu np. na recepcji, w restauracji, bądź w przedpokoju na półce. Jeśli żegnasz swoich gości osobiście, przekaż wizytówkę zapraszając do ponownych odwiedzin.
Krótka ankieta
Wiele obiektów noclegowych pozyskuje w ten sposób opinie. Zadaj jedno, bądź dwa krótkie pytania np. o to jak minął pobyt, co zostało odebrane pozytywnie, czy też czego zabrakło. Zdobędziesz w ten sposób szereg wskazówek. Nie zapomnij zamieścić na górze ankiety adres www do swojej prezentacji. Dobrze działają hasła, które zachęcają do pomocy potencjalnym gościom. Dla przykładu – „Pomóż innym znaleźć dobry nocleg”, „Poleć nas swoim znajomym”, czy „Bądź przewodnikiem po sprawdzonych noclegach”. Każdy lubi poczuć się ekspertem!
Bądź w kontakcie
Nie osiadaj na laurach po wyjeździe gości. Co prawda, każdy rezerwujący pobyt poprzez Noclegowo, otrzymuje wiadomość na swoją skrzynkę z prośbą o ocenę noclegu, ale nie zaszkodzi podziałać też we własnym imieniu. Prowadzisz fanpage na Facebooku? Wprowadź cykliczne posty, w których będziesz zachęcać swoich gości do wystawienia opinii. Bierz aktywny udział w dyskusjach. Bądź jednak przygotowany na różne komentarze i odpowiadaj kulturalnie. A może zorganizuj konkurs na najbardziej kreatywną opinię? Nagroda w postaci bonu lub kuponu zniżkowego przyciągnie aktywnych użytkowników. Czasami mała inwestycja przynosi wymierne korzyści w dalszej perspektywie.
Gdzie zbierać opinie na temat firmy?
Opinie na temat firmy można zbierać w wielu różnych miejscach. Może to być w serwisie rezerwacyjnym np. noclegowo.pl, w mediach społecznościowych lub stronie www. Warto zastanowić się na tym, który kanał sprzedażowy jest dla nas najważniejszy i w pierwszej kolejności skupić się właśnie na nim.