Wyobraź sobie, że po długiej podróży wchodzisz zmęczony do obiektu noclegowego. Uśmiechnięta obsługa wita Cię w progu. Masz poczucie, że wszyscy cieszą się na Twój widok i od dawna wyczekiwali Twojego przyjazdu. Czujesz się jak w domu? I o to dokładnie chodzi! Prawdziwy gospodarz wie, że pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. Zachwyć swoich gości, skoncentruj się na szczegółach i stwórz wyjątkowe doświadczenia! Poniżej przeczytasz jak osiągnąć efekt.
Magia gościnności
W czasach antycznych przybysz proszący o gościnę był przyjmowany ze wszystkimi honorami. Gościnność była wtedy wręcz obowiązkiem i powszechnie przyjętą normą. Współcześnie, przyjmowanie gości na nocleg, to często sposób na życie i pomysł na dobrze prosperujący biznes. Hotelarze z krwi i kości czerpią wiedzę od swoich przodków i wiedzą, że stworzenie ciepłej atmosfery to nieodłączny element prowadzenia interesów w tej branży. Trzeba mieć świadomość, że goście płacą nie tyle za usługi, co za subiektywne wrażenia z całokształtu pobytu.
Ważne, aby szybko identyfikować potrzeby i na każdym kroku wykazywać się empatią. Otwartość na sugestie gości na pewno zostanie pozytywnie odebrana. Nie lekceważ bezpośredniego kontaktu. Nawet podczas krótkiej rozmowy z gościem możesz dowiedzieć się, jakie ma plany i czego od Ciebie oczekuje. Wszelkie informacje mogą być kluczem do sukcesu. Dla przykładu, wystarczy wzmianka o tym, że gość planuje zwiedzanie okolicy. Wykaż się wtedy inicjatywą i zapytaj, czy potrzebuje mapy lub czy zamówić taksówkę.
Dbałość o każdy szczegół
Goście bardzo zwracają uwagę na detale. Dzięki nim tworzą sobie w podświadomości obraz miejsca, który zapamiętają po powrocie do domu. Zwracanie się po imieniu do gościa, który nocuje u nas kolejną noc na pewno zaprocentuje. Podczas przyjmowania rezerwacji, sprawdź przy okazji, czy dana osoba już u Ciebie nocowała. Przygotuj się i zostaw w pokoju spersonalizowaną karteczkę z krótkim przywitaniem i podziękowaniem za zaufanie. Sprawdzonym sposobem na okazanie troski o komfort gościa jest chociażby zostawienie w pokoju świeżych kwiatów. W niebanalny, a efektowny sposób pokażesz wtedy, że czekałeś na jego przyjazd.
Nie pozwól, aby Twoi goście czuli się zagubieni. Takie drobnostki, jak dostępny w pokoju numer telefonu do właściciela, czy wskazanie miejsca, gdzie podawane jest śniadanie są niezwykle znaczące. Osoba, która jest w danym miejscu pierwszy raz ma prawo nie wiedzieć takich rzeczy. Twoim zadaniem jest otoczenie jej opieką, aby jak najszybciej poczuła się pewnie w nowym środowisku. Ludzie nie zawsze mają odwagę zadawać pytania, więc Twoja w tym rola, aby ułatwić im pobyt i pozostawić po sobie miłe wspomnienia.
Wyjdź przed szereg
Chcesz się wyróżnić? Doskonale, bo masz tu duże pole do popisu. Twoja wiedza o miejscu, w którym znajduje się Twój obiekt jest nieoceniona i nawet najlepsze przewodniki tego nie zastąpią. Znajomość aktualnych wydarzeń w okolicy, bądź polecanie sprawdzonych restauracji, w których jadają lokalni mieszkańcy sprawi, że zyskasz szacunek swoich gości. Postaraj się więc być na bieżąco.
Jesteś kierowcą? Dobrze wiesz, że zaparkowanie samochodu w większym mieście często graniczy z cudem. W takich okolicznościach nie zawsze jest możliwość, aby zapewnić wystarczającą ilość miejsc parkingowych. Porozmawiaj z właścicielem najbliższego prywatnego parkingu, dogadaj preferencyjną niższą stawkę i kieruj tam swoich gości. Obaj na tym zyskacie.
Jeśli w okolicy Twojego obiektu znajdują się popularne atrakcje turystyczne, zastanów się, czy nie warto zdobyć rabatu na bilety wstępu. Nawet 10% zniżki sprawi, że goście zaufają Ci i skorzystają z propozycji.
Pomysłów tego typu może być naprawdę wiele. Wykorzystaj możliwości okolicy, w której prowadzisz obiekt noclegowy. Pamiętaj jednak, że nic nie zastąpi pogodnego i uśmiechniętego gospodarza!