Jak przyciągnąć gości na święta i długie weekendy?

Święta i długie weekendy to doskonała okazja do tego, aby zapełnić wszystkie wolne miejsca w obiekcie noclegowym i dobrze na tym zarobić. Zastanawiasz się jak przyciągnąć gości na święta i jak przygotować ofertę noclegu na majówkę, ferie czy sylwestra, aby spotkała się z dużym zainteresowaniem? Poniżej prezentujemy przydatne wskazówki.

W tym artykule dowiesz się:

  1. Jak przygotować ofertę noclegową na święta lub długie weekendy, która będzie atrakcyjna dla potencjalnych gości.
  2. Kiedy zacząć przygotowania: tworzenie oferty, planowanie promocji.
  3. Jakie działania promocyjne związane z pakietami noclegowymi warto zaplanować.

Dlaczego święta i długie weekendy to szansa dla obiektów noclegowych?

Oferta noclegowa przygotowana w formie pakietu ze zniżkami i dodatkowymi bezpłatnymi udogodnieniami zawsze będzie wydawać się turystom bardziej opłacalna. Taka propozycja to namiastka pakietu all inclusive i obietnica wielu korzyści przy jednym wydatku. Nie przepadamy za dodatkowymi opłatami, o wiele lepiej czujemy się, mając wszystko w cenie.

Gdy chcesz przyciągnąć gości na święta i długie weekendy, pamiętaj o jednym. W tym okresie szuka się nieco innych doświadczeń. Cena może mieć mniejsze znaczenie – znacznie bardziej liczy się atmosfera, wystrój wnętrza, dostęp do atrakcji tworzących niezwykłe wspomnienia. To oznacza, że inwestując naprawdę niewiele w reklamy, możesz znacząco poprawić budżet swojego obiektu noclegowego. Potrzebujesz jedynie dobrego pomysłu na pakiety noclegowe na święta i długie weekendy, dobrej komunikacji marketingowej i zaangażowania w realizację.

Pakiety na noclegi w święta i długie weekendy – duży popyt i ograniczona podaż

Trendy wypoczynkowe Polaków zmieniły się na przestrzeni ostatnich 20 lat. Wyjeżdża się częściej, ale na krócej. To Twoja szansa – jeśli wiesz, jak przyciągnąć gości na święta i długie weekendy, na pewno nie zabraknie Ci zainteresowanych. Tym bardziej że podaż miejsc noclegowych może być wówczas ograniczona. Nie wszystkie obiekty są przygotowane do przyjmowania gości przez cały rok. Możesz liczyć, że konkurencja w okresie świątecznym, w listopadzie czy maju będzie mniejsza!

Korzyści finansowe dla właścicieli obiektów noclegowych

Przygotowując atrakcyjne oferty na święta i długie weekendy, możesz podnieść liczbę rezerwacji w „martwym sezonie”. Jeśli goście odwiedzają Cię głównie latem, pakiety świąteczne poprawią stan Twoich finansów w grudniu, a oferta wielkanocna „wydłuży” Twój sezon o wiosnę.

Jak stworzyć ofertę noclegową na święta – krok po kroku

Dobra oferta noclegowa na święta i długie weekendy nie powstaje w kilkanaście minut. Wymaga długich przygotowań i strategicznego podejścia. Sprawdź, z jakich etapów powinien składać się ten proces.

Sylwester w wakacje, czyli kiedy promować oferty specjalne na święta i inne okazje?

Niektórzy Polacy zastanawiają się jak spędzić sylwestra na długo przed nadejściem zimy. Inni myślą o wakacyjnym wypoczynku, kiedy za oknem pada śnieg, a temperatura zdecydowanie nie sprzyja plażowaniu.

Warto wyprzedzić konkurencję i dać się znaleźć w internecie z dużym wyprzedzeniem. Takie pakiety nie muszą być intensywnie promowane, ale warto zamieścić je w jednej z zakładek na stronie. Dzięki temu zainteresowane osoby będą mogły łatwo do niej dotrzeć, np. wpisując odpowiednie frazy w wyszukiwarce. Nigdy nie jest za wcześnie na przygotowanie oferty!

Jak przyciągnąć gości na święta i długie weekendy dzięki atrakcyjnym pakietom korzyści?

Przygotuj atrakcyjne oferty specjalne i pakiety noclegowe związane z okresem świątecznym lub długim weekendem. Mogą to być romantyczne pakiety dla par lub oferty dla rodzin. Gości możesz skusić np.:

  • dodatkowym noclegiem gratis;
  • biletami wstępu do pobliskiego aquaparku;
  • możliwością bezpłatnego korzystania z sauny;
  • śniadaniem noworocznym w cenie;
  • nieodpłatnym transportem z dworca.

Im więcej dodatków, rabatów i gratisów, tym lepiej – dla gości, bo dla właściciela obiektu noclegowego nadmiar może być niekorzystny. Zadbaj o to, by dokładnie skalkulować ofertę, uwzględnić wszystkie koszty (np. wyżywienia czy transportu).

Zainteresuj gości ofertą dzięki regule niedostępności

To dobry sposób na zmotywowanie niezdecydowanych! Przedstaw ofertę tak, by była postrzegana jako ekskluzywna i dostępna tylko dla wybranych. Upewnij się, że oferty są atrakcyjne cenowo i zawierają dodatkowe atrakcje, takie jak kolacje wigilijne czy programy rozrywkowe. Przyszły gość musi poczuć się jak ktoś wyjątkowy. Jak to zrobić? Najprostszy sposób to ograniczenie czasowe. Korzystniejsza oferta dostępna jest tylko do określonego dnia. Inną metodą jest skierowanie okazyjnej oferty (np. z rabatem) wyłącznie do użytkowników konkretnego serwisu, w którym mamy swoje ogłoszenie.
Dlaczego warto wybrać wakacje w Polsce

Jaki czas obowiązywania oferty specjalnej w obiekcie noclegowym jest najlepszy?

Oferta przygotowana specjalnie na okres świąt (Wielkanoc, Boże Narodzenie, sylwester) powinna być dostępna w dłuższym okresie. Warto by obowiązywała na przykład cały miesiąc, aby goście nie byli ograniczeni w wyborze daty przyjazdu tylko do kilku dni. Dzięki takiej strategii możemy pozyskać klientów, którzy chętnie skorzystaliby z naszej propozycji, ale niekoniecznie stricte w dniach świątecznych.

Jak wykorzystać atut lokalizacji Twojego miejsca noclegowego?

Na wyjazd świąteczno-sylwestrowy czy ferie zimowe Polacy częściej wybierają górskie miejscowości. Ma to oczywiście związek z porą roku. Święta Bożego Narodzenia, sylwester, ferie, zima, śnieg i góry to oczywiste skojarzenia. Warto wykorzystać ten atut i przygotować ofertę, która jeszcze bardziej podkreśli walory lokalizacji. Można zaproponować w cenie szkolenie narciarskie, kulig, biesiadę z góralami, ognisko z pieczeniem ziemniaków, czy też poczęstunek produktami regionalnymi.

Twój obiekt noclegowy znajduje się w innym rejonie? Nie przejmuj się! Postaraj się wykorzystać lokalizację na swoją korzyść. Spróbuj trafić do osób zainteresowanych oryginalnym wypoczynkiem. Zaproponuj ofertę inną niż wszystkie, zaskakującą i nietuzinkową. Kulig nad morzem? Czemu nie!

jak przyciągnąć gości na święta

Jak wykorzystać działania konkurencji?

Śledzenie konkurencji powinno być Twoim nawykiem – zawsze, a w okresie przedświątecznym czy poprzedzającym długie weekendy szczególnie. Warto przyjrzeć się temu, co proponują nasi konkurenci swoim gościom. Na tej podstawie możesz przygotować własną ofertę wzorowaną na propozycjach innych obiektów noclegowych lub wyróżnić się zupełnie unikalnym pomysłem.

Jak wypromować pakiet noclegowy na święta i długi weekend?

Nawet najlepsza oferta na święta czy długie weekendy nie pomoże Ci w zwiększeniu liczby rezerwacji w Twoim obiekcie noclegowym, jeśli nie zadbasz o skuteczną promocję. Sprawdź, jak docierać do zainteresowanych gości!

Przejrzysta oferta pakietów noclegowych

Zadbaj, by w ofercie znalazły się wszystkie niezbędne informacje. Jednocześnie nie zanudź odbiorcy nadmiarem tekstu. Uwydatnij najważniejsze informacje: cenę, datę, adres. Twój przekaz musi być prosty i zrozumiały. Publikuj tylko pełną ofertę. Trudno będzie pozyskać gościa, który zamiast konkretów, znajdzie informację: „Szczegóły wkrótce”. Uzupełnij ofertę o dane kontaktowe: numer telefonu oraz adres e-mail. Zachęć do kontaktu i zadawania pytań.

Kiedy zacząć promocję noclegów na długi weekend i święta?

Rób to, zanim Twoi potencjalni goście zaczną myśleć o wyjeździe. Zadbaj o to, by Twoja oferta „spotkała” ich w momencie, gdy dopiero luźno rozważają możliwość wyjazdu na święta czy długi weekend.

Najlepszy czas na promocję obiektu i jego pakietów noclegowych na święta to na 2-3 miesiące przed „datą zero”. Takie wyprzedzenie pozwoli Ci wykorzystać wszystkie możliwe kanały promocji, zaplanować serie postów i maili, a nie tylko pojedyncze działania. Da także czas gościom – na zastanowienie, porównanie Twojej oferty z innymi i podjęcie decyzji.

Jakie kanały wybrać do promocji obiektu noclegowego na długie weekendy i święta?

Fundamentem promocji obiektu noclegowego na święta i inne okazje powinna być strona internetowa. To Twoje własne medium, nad którym masz kontrolę – niezależne od algorytmów i innych czynników. Zadbaj o atrakcyjny opis pakietu świątecznego, wyszczególnienie wszystkich korzyści. Ułatw gościom rezerwację – zamieść na stronie oferty przycisk kierujący do kalendarza lub formularza kontaktowego. Pamiętaj, że zdjęcia również sprzedają. W przypadku wyjazdów świątecznych, gdzie liczy się nastrój i wyjątkowa estetyka, ma to szczególne znaczenie.

Sprawdź także: 5 sposobów na atrakcyjną galerię zdjęć

Gości możesz przyciągnąć także dzięki korzystaniu z zewnętrznych kanałów. Publikując w social mediach, używaj odpowiednich hashtagów, lokalnych i związanych z wybranymi świętami. W okresie przedświątecznym możesz zwiększyć zasięgi dzięki reklamom na Facebooku, Instagramie czy TikToku. Twoje posty nie powinny być wyłącznie sprzedażowe – możesz budować atmosferę i zachęcać do pobytu poprzez atrakcyjne zdjęcia i filmiki (np. pokazujące zaśnieżoną okolicę).

Jeśli współpracujesz z serwisami rezerwacyjnymi, możesz wykorzystać pośrednio ich marketing. Warto pojawiać się w tworzonych na takich stronach zestawieniach, np. promujących obiekty idealne na weekend majowy czy w specjalnych newsletterach.

Skutecznym sposobem na promocję obiektu noclegowego na święta i długie weekendy będzie także e-mail marketing. Zaplanuj serię wiadomości do potencjalnych gości. Uwzględnij w niej maile typowo sprzedażowe, promujące pakiety noclegowe, ale również pokazujące Twój obiekt noclegowy jako miejsce, w którym można spędzić wyjątkowy czas.

Jak przyciągnąć gości na święta i długie weekendy – podsumowanie

Kluczem do przyciągania gości w okresie świątecznymi długich weekendów jest odpowiednie przygotowanie i promocja. Dobrze opracowana oferta musi być przejrzysta, kompletna i elastyczna. Powinna dawać szereg korzyści i charakteryzować się ekskluzywnością. Im bardziej atrakcyjna i wyjątkowa oferta, tym większa szansa na przyciąganie gości i zwiększenie obrotów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz też

Popularne