Treść Twojej oferty to przede wszystkim jej tytuł i opis. To dwa bardzo ważne składniki, które odpowiednio przygotowane i zredagowane mogą pomóc w zapełnieniu miejsc w Twoim obiekcie noclegowym. Nie masz wyjścia – musisz zadbać o czytelny tytuł i dokładny oraz zgodny z prawdą opis. My sprawimy, aby wyświetlały się one poprawnie na wszystkich urządzeniach. Jak napisać dobry opis obiektu, aby przyciągnąć do siebie gości? Podpowiadamy w tym poradniku.
Zacznij od tytułu oferty
Tytuł to miejsce, w którym możesz umieścić wyróżnik na tle konkurencji. Jeśli Twój obiekt ma nazwę własną np. „Willa Anita”, koniecznie użyj jej w tytule. Nazwę możesz zestawić ze swoim atutem. Jeśli obiekt położony jest w atrakcyjnej lokalizacji, możesz o tym wspomnieć. Dodaj do nazwy obiektu np. „tylko 100 m do morza”, „w centrum miasta” lub „blisko do szlaków”. Nazwa może również posłużyć do zaakcentowania udogodnień, jakimi dysponujesz. Możesz dodać dopisek „parking gratis”, „wypożyczania rowerów” czy też „wi-fi”. Tytuł powinien być zgrabny, przyciągać uwagę, ale również powinien być krótki, zwięzły i atrakcyjny.
Jeśli chcesz wyróżnić się jeszcze bardziej, możesz użyć również emoji czyli piktogramów, które zyskały niesamowitą popularność w komunikacji internetowej. Po prostu wklej emoji obok tekstu w nazwie obiektu. Pamiętaj jednak, aby piktogramy stosować z umiarem.
Przy wyborze tytułu oferty weź również pod uwagę to, że podstrona z obiektem będzie indeksowana w wynikach wyszukiwarek internetowych. Warto więc wybrać taką nazwę, która będzie dobrze wyglądała również w wyszukiwarkach i co ważniejsze będzie zachęcała wyszukujących do kliknięcia. Jeśli użyjesz w nazwie słów, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarce, zwiększysz szansę na odnalezienie Twojego obiektu. Unikaj tym samym słów „polecam”, „zapraszamy” – nikt nie będzie wyszukiwał noclegu przy ich użyciu. Nie jest wskazane również powtarzanie w tytule tych samych wyrazów oraz używanie słów typu „promocja”, „hit”, „nowość”, ponieważ może mieć to wpływ na pozycje w wyszukiwarkach. Najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa w Polsce – Google – często obniża w swoich rankingach podstrony, przeładowane tego typu zwrotami
Czy wiesz, że w Noclegowo możliwe jest znalezienie konkretnych obiektów korzystając z wyszukiwarki na stronie głównej lub u górnym pasku każdej innej podstrony? Z tego względu warto korzystać z nazwy własnej obiektu. Dzięki temu goście, którzy zapamiętali Cię właśnie po nazwie, bardzo szybko, bezpośrednio z wyszukiwarki trafią prosto do Twojej oferty.
Pamiętaj o ograniczeniach. W Noclegowo tytuł oferty może mieć maksymalnie 40 znaków wraz ze spacjami. Szkoda marnować tego miejsca na zbędne słowa.
Zadbaj o poprawny opis obiektu
Opis obiektu powinien być… opisem obiektu. Postaraj się, więc zawrzeć w opisie tylko informacje o nim. Możesz dodatkowo opisać lokalizację obiektu oraz jakie atrakcje, restauracje i inne ciekawe miejsca znajdują się w okolicy. Nie poświęcaj jednak na to zbyt dużo miejsca. Nie opisuj szczegółowo pobliskich atrakcji. Zainteresowane osoby znajdą dodatkowe informacje na ten temat. Skup się na przedstawieniu swojego obiektu.
Opis z jednej strony powinien być szczegółowy i pełny konkretnych informacji, z drugiej strony nie może być zbyt długi i tym samym zniechęcający do czytania. Postaraj się przygotować opis w taki sposób, aby nie był to lity tekst. Wykorzystaj nagłówki, wypunktowania, pogrubienia tekstu, aby opis był łatwiejszy w odbiorze. W Noclegowo masz możliwość dowolnego edytowania wyglądu opisu. Możesz zmieniać kolor i tło czcionki, używać pogrubienia, kursywy i podkreślenia oraz stosować wypunktowania. To wszystko jest do Twojej dyspozycji. Pamiętaj jednak, aby nie robić z opisu „choinki”. Zachowaj umiar. Proste rozwiązania są najlepsze. Pogrubienia i wypunktowania sprawią, że twój opis będzie zrozumiały i łatwy w odbiorze. Zacznij od podzielenia tekstu na logiczne sekcje, aby tekst był czytelny bez użycia kolorów i wyróżnień. Dopiero później zaznacz pogrubieniem lub stonowanym kolorem najważniejsze fragmenty.
W opisie zamieść wszystkie swoje atuty, opisz krótko przestrzeń jaką masz do wynajęcia, wyposażenie, udogodnienia, dodatkowe usługi oraz atrakcje do dyspozycji w obiekcie jak i jego okolicy. Warto wspomnieć również o najważniejszych zasadach jakie obowiązują w obiekcie. Możesz również dodać informację o zaliczkach i sposobie rozliczenia.
Nie zamieszczaj w opisie danych kontaktowych takich jak numer telefonu, adres email, czy adres strony www. To ważna zasada, której powinieneś się trzymać. Dlaczego? Ponieważ później ciężko będzie Ci sprawdzić skuteczność oferty. Noclegowo gromadzi dane o kliknięciach, dzięki czemu wiesz ile osób wyświetliło twój numer telefonu i przeszło na Twoją stronę www. Jeśli potencjalny gość spisze numer telefonu z opisu, nie będziemy w stanie tego odnotować, a Ty nie będziesz mieć pojęcia o tym, że ten gość znalazł Twoją ofertę w Noclegowo.
W przypadku kiedy chcesz przyjmować gości również z zagranicy, warto zadbać o tłumaczenia opisów. Użytkownicy z zagranicy będą mogli za pomocą jednego kliknięcia zmienić język, aby w pełni zrozumieć co masz do zaoferowania.
Zadbaj też o to, aby opis był unikalny. Nie kopiuj tego samego tekstu w wiele miejsc w internecie. Dzięki temu Twoje ogłoszenie zyska w wyszukiwarkach internetowych, które cenią unikatowe treści. Opis zyska też w oczach gości, bo z pewnością pisząc go od nowa zadbasz o wszystkie szczegóły, które mogłyby umknąć Ci przy przekopiowaniu opisu z innego miejsca.
Dodaj opisy w zdjęciach
Czy wiesz, że galerię zdjęć też możesz wykorzystać jako opis? Zawartość każdego zdjęcia może być odpowiednio opisana. Użyj opisów zdjęć, aby podkreślić plusy każdego pomieszczenia czy ich szczególne wyposażenie. Twoja galeria zawiera zdjęcia okolicy? Opisz walory swojej lokalizacji na zdjęciach! Pamiętaj, aby dodawać wyraźne i atrakcyjne zdjęcia obiektu lub okolicy!
Pamiętaj, że opis to nie wszystko
Nie bazuj tylko na opisie. Warto dobrze przyjrzeć się innym możliwościom jakie daje panel klienta w Noclegowo. Znajdziesz tam wiele narzędzi, które pomogą w dopełnieniu informacji zamieszczonych przez Ciebie w opisie. Pamiętaj, że opis obiektu zawsze będzie najtrudniejszy w odbiorze. Żyjemy w pośpiechu. Z braku czasu często „rzucamy tylko okiem” na tekst starając się wychwycić najważniejsze informacje. Dobrą praktyką jest uzupełnienie informacji o obiekcie, a następnie skorzystanie z dodatkowych narzędzi takich jak lista udogodnień, struktura obiektu czy oferty specjalne.
Nie musisz opisywać całej struktury obiektu. Skorzystaj z dedykowanego rozwiązania, które w przejrzysty sposób zaprezentuje wszystkie Twoje pomieszczenia. Możesz podać wszystkie szczegóły każdego pokoju, dodać zdjęcia, wybrać wyposażenie, podać ile mieści się w nim osób, jaka jest jego cena w sezonie i poza nim i wiele więcej. Uzupełnij strukturę obiektu.
W opisie możesz wspomnieć o udogodnieniach, ale nie umieszczaj tam pełnej listy. Skorzystaj z narzędzia do udogodnień, w którym szybko i wygodnie wybierzesz z listy wyposażenie, którym dysponujesz. Każde wybrane udogodnienie możesz uzupełnić krótkim opisem, żeby rozwiać wszelkie wątpliwości.
Nie musisz również zamieszczać w opisie informacji o ofercie przygotowanej na specjalną okazję (Majówka, Boże Narodzenie, Walentynki itd.). Wykorzystaj do tego celu narzędzie „Oferty specjalne”. To darmowe rozwiązanie, dzięki, któremu opis oferty specjalnej będzie wyświetlany w prezentacji obiektu w dodatkowej sekcji. Zyskasz również widoczność na listach dedykowanych ofertom specjalnym (zobacz np. oferty specjalne na majówkę).
Bardzo istotne jest zachowanie spójności Twojego przekazu. Zadbaj szczególnie o to, aby tytuł oferty, jej opis, udogodnienia, informacje w strukturze oraz opisy ofert specjalnych nie były sprzeczne. Jeśli podajesz np. informację o bliskości do morza w tytule oraz opisie upewnij się, że w obu przypadkach jest to ta sama liczba metrów od plaży.
Nie spoczywaj na laurach
Dbając o to, aby opis obiektu noclegowego był atrakcyjny, kompleksowy i informacyjny zwiększy szansę na przyciągnięcie gości, choć nawet najlepszy opis nie będzie skuteczny jeśli nie będzie aktualizowany. Podpatruj konkurencję, wzoruj się na tym co wyróżnia innych i wypracowuj swój najlepszy opis. Możesz pochwalić się przecież remontem lub nowym wyposażeniem. Obserwuj również co dzieje się w Twojej okolicy. Warto poinformować w opisie np. o nowych atrakcjach.
Na koniec dobra rada – uzupełniaj opis jeśli w zapytaniach od potencjalnych gości często powiela się to samo pytanie. Oszczędzisz sobie i innym czasu.
Wykorzystaj potencjał i dopracuj już teraz tytuł oferty i opis w Noclegowo. Przejdź do panelu klienta.