5 sposobów na atrakcyjną galerię zdjęć noclegu

Na pewno wiesz, że w przypadku obiektów noclegowych zasada „Jeden obraz wart jest więcej niż tysiąc słów” sprawdza się doskonale. Możesz mieć szczegółowy i barwny opis, ale to atrakcyjna galeria zdjęć noclegu jest elementem, który najsilniej oddziałuje na odbiorców. Jak zrobić galerię zdjęć obiektu noclegowego, która „sprzedaje”?  Sprawdź, jak pokazać gościom namiastkę atmosfery miejsca, zanim jeszcze przywitacie ich w swoich progach. 

Z tego artykułu dowiesz się:

  1. Jak atrakcyjna galeria zdjęć wpływa na zainteresowanie gości Twoją ofertą.
  2. Co powinno znaleźć się na zdjęciach Twojego obiektu noclegowego.
  3. Jak zadbać o dobrą jakość zdjęć, nawet jeśli nie masz profesjonalnego aparatu.
  4. Jak wybrać zdjęcie główne w galerii na portalu noclegowym.

1. Dodaj dużo zdjęć – zaprezentuj swój obiekt noclegowy od każdej strony

Dlaczego im więcej zdjęć obiektu, tym większe zainteresowanie? Ludzie lubią wiedzieć jak najwięcej o miejscu, do którego planują się wybrać. Z naszych obserwacji wynika, że ponad 80% użytkowników w pierwszej kolejności sprawdza właśnie galerię, a dopiero później opis.

Upewnij się, że w swojej ofercie zamieściłeś zdjęcia każdego pomieszczenia. W atrakcyjnej galerii zdjęć powinny być widoczne:

  • Wynajmowane pokoje – jeśli masz opcje 1-, 2-, 3- czy 4-osobowe, pokaż w galerii każdą z nich. Na zdjęciach pokoi powinny znajdować się łóżka, aneks kuchenny, łazienki (jeśli są). Możesz też pokazać atrakcyjny widok z okna.
  • Recepcja i inne przestrzenie wspólne – to da gościom wyobrażenie, jak będzie wyglądał ich pierwszy kontakt z Twoim obiektem noclegowym.
  • Ogród i otoczenie obiektu – miejsca do rekreacji, uprawiania sportu, spożywania posiłków, spacerów. Warto także pokazać parking.
Fot. Obiekt Arraburg – Niegoszcz

2. Zadbaj o wysoką jakość zdjęć w galerii obiektu noclegowego

Nawet rozbudowana galeria, w której znajdują się zdjęcia niskiej jakości, nie wpłynie pozytywnie na wizerunek obiektu noclegowego. Mało wyraźne fotografie, robione bez pomysłu wywołują u potencjalnych gości wrażenie, że gospodarzowi nie zależy na zapewnieniu wysokiej jakości noclegów. Zadbaj o to, aby zdjęcia były jasne, wyraźne i w odpowiednim rozmiarze.

Na co zwrócić uwagę, gdy przygotowujesz atrakcyjną galerię zdjęć obiektu?

  • Oświetlenie pomieszczenia. Rób zdjęcia w świetle dziennym, ale nie przy ostrym słońcu. Możesz wykorzystać „złotą godzinę” – czas przed zachodem słońca, z wyjątkowo korzystnym światłem do robienia zdjęć.
  • Kompozycję. Ustaw aparat tak, by to, co najważniejsze, znajdowało się na środku zdjęcia. Zwróć uwagę, czy na fotografii nie znajdą się żadne zbędne elementy (ludzie, sprzęty itp.).
  • Ostrość. Bez żalu usuwaj nieudane zdjęcia, na których nie widać dokładnie wszystkich ważnych szczegółów. Gdy fotografujesz detale (np. atrakcyjne elementy wystroju wnętrza czy ogrodu), możesz „złapać” na nich ostrość, pozostawiając nieostre tło. Taki efekt uzyskasz, korzystając z trybu portretowego w telefonie.

Przy odrobinie cierpliwości, już prostym aparatem można zrobić naprawdę efektowne ujęcia. Jeśli uważasz, że wykonane przez Ciebie zdjęcia są słabej jakości, warto skorzystać z usług profesjonalnego fotografa. Taki specjalista pozwoli Ci uwypuklić atuty obiektu noclegowego przy pomocy zdjęć.

Fot. Pomorskie Apartamenty Aquarius – Sopot

3. Atrakcyjna galeria zdjęć – dostosowana do grupy docelowej

Nie wszyscy potencjalni goście szukają w Twoim obiekcie (i w jego galerii zdjęć) tego samego. Sztuka polega na tym, aby wykorzystać potencjał i dostosować zdjęcia do grupy docelowej.

Jak to zrobić?

  • Jeśli oferujesz noclegi rodzinom z dziećmi, pokaż rodzicom, że ich pociechy nie będą się u Ciebie nudzić. Zdjęcie zadbanego placu zabaw, kącika z zabawkami w restauracji czy pobliskiego basenu na pewno zachęci do odwiedzin.
  • Stawiasz na zakochane pary? Przytulny pokój z łóżkiem małżeńskim i butelka wina na stoliku przemówią do wyobraźni.
  • Jeśli możesz pochwalić się doskonałą regionalną kuchnią, pokaż swoje popisowe potrawy, a niejeden łasuch będzie chciał ich spróbować właśnie u Ciebie.

Co da Ci dopasowanie galerii zdjęć do grupy docelowej w obiekcie noclegowym? Przede wszystkim wyróżnisz się na tle ofert skierowanych do wszystkich, bez wyraźnego charakteru. Zwiększysz też szansę na kolejne zapytania i rezerwacje – goście będą wiedzieli, że mogą dobrze się u Ciebie czuć i chętniej skorzystają z pobytu.

Fot. Obiekt Rybaczówka – Gil Wielki

4. Zrób dobre pierwsze wrażenie – ustaw efektowne zdjęcie główne

Pierwsze wrażenie pełni ważną funkcję również przy wyborze miejsca noclegowego. Niezdecydowani turyści przewijający listę wyszukiwania często sugerują się zdjęciem głównym.

Jeśli wybierzesz dobre zdjęcie jako wizytówkę swojego obiektu noclegowego, zaintrygujesz potencjalnych gości. Co atrakcyjnie wygląda i dobrze się „klika”? Zwróć uwagę na szczegóły, które dodają charakteru ofercie i pozwalają się wyróżnić. Twój obiekt pięknie wygląda z oddali? Twoje pokoje wyróżniają się żywym kolorem ścian? A może dysponujesz zdjęciem z lotu ptaka? Nie ma jednej reguły. Wykorzystaj swoją kreatywność i wybierz takie zdjęcie główne, które zachęci do odwiedzin od pierwszego spojrzenia.

Postaraj się spojrzeć na główne zdjęcie w galerii obiektu noclegowego oczami potencjalnych gości. Czy gdybyś to Ty szukał noclegu, zwróciłbyś uwagę na tak zilustrowaną ofertę? Jakie skojarzenia budziłoby u Ciebie zdjęcie, jakie emocje? Możesz też przetestować kilka zdjęć do wyboru na niewielkiej grupie, np. znajomych i na tej podstawie wybrać najlepszą propozycję do galerii.

Fot. Obiekt Magnolia Pokoje Gościnne – Malbork

5. Wyróżnij się – pokaż swoje atuty w galerii zdjęć

To najprostsza i najstarsza zasada dobrej reklamy. Warto wczuć się w rolę turysty. Często coś, co dla Ciebie jest chlebem powszednim, dla osoby przyjezdnej może być niezwykle istotnym elementem przy wyborze noclegu. Z okien Twoich apartamentów rozciąga się piękny widok na góry? Witasz swoich gości domowym ciastem? Dodaj takie fotografie do galerii i wyróżnij się wśród konkurencji. To niebywałe, ale ludzie naprawdę zapamiętują szczegóły.

Pamiętaj, że atrakcyjna galeria zdjęć powinna być jednocześnie autentyczna. Unikaj koloryzowania zdjęć, nadmiernej obróbki czy fotomontaży. Goście zweryfikują zgodność zdjęć z rzeczywistością po przyjeździe. Na pewno nie chcesz, by byli rozczarowani. Pokazuj swój obiekt od najlepszej, ale prawdziwej strony!

Fot. Obiekt Willa Diana – Polańczyk

Jak stworzyć atrakcyjną galerię zdjęć – podsumowanie

Atrakcyjna galeria zdjęć może znacząco wpłynąć na postrzeganie obiektu przez potencjalnych gości i zachęcić do dokonania rezerwacji. Warto zainwestować czas i wysiłek w jej przygotowanie, aby uzyskać naprawdę dobry efekt. Uczulamy jednak, aby nie koloryzować rzeczywistości. Sytuacja wcześniej czy później wyjdzie na jaw, a goście, jak każdy z nas, doceniają szczerość. A teraz do dzieła!

Galeria zdjęć obiektu noclegowego – najczęściej zadawane pytania

Jak zrobić dobre zdjęcia pensjonatu, apartamentu, mieszkania na wynajem?

Tak naprawdę nie potrzebujesz profesjonalnego aparatu. Dobre zdjęcia obiektu noclegowego można zrobić nawet telefonem. Zadbaj o naturalne światło (ale bez ostrego słońca), starannie wykadruj zdjęcie – tak aby to, co najważniejsze, znalazło się pośrodku. Poczekaj chwilę, zanim naciśniesz przycisk aparatu – dzięki temu urządzenie złapie właściwą ostrość.

Co powinno znaleźć się w galerii zdjęć obiektu noclegowego?

Większość portali noclegowych oferuje możliwość zamieszczenia nawet kilkudziesięciu zdjęć. Możesz to wykorzystać, by pokazać pokoje w różnych konfiguracjach (dla różnej liczby osób), aneksy kuchenne i łazienki, restaurację, recepcję. Ważne jest też, by atrakcyjnie zaprezentować otoczenie: ogród, strefę relaksu, atrakcje w okolicy.

Czy atrakcyjna galeria zdjęć pomaga w zwiększeniu liczby rezerwacji?

Tak – potencjalni goście „kupują oczami”. Analizy portali noclegowych wskazują na to, że to galeria zdjęć jest elementem, którzy goście przeglądają najczęściej.

Przeczytaj o ochronie wizerunku obiektu noclegowego w internecie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz też

Popularne